Vi rammer Verona

Dansk

2015 Italien 8 180715 (53)

Jo, jeg er her endnu, et eller andet sted. Spørgsmålet er om jeg bliver færdig med at dokumentere sommerferien 2015 inden næste års sommerferie, men det kan kun tiden vise.

Vi nåede den sidste morgen i familielejlighederne, hvilket inkluderede en del logistik. Ledsageren og jeg og mine forældre skulle videre til et andet hotel et par timers kørsel fra den nuværende lejlighed, mens én gruppe skulle direkte til lufthavnen og en anden gruppe til toget og videre til et hotel, hvor de overnattede og fløj næste dag, så det var lige med at få det hele koordineret i tre forskellige retninger. Det endte med at Ledsageren læssede mine bedsteforældre, onklen og tanten ind i vores bil og kørte dem til togstationen, mens jeg ventede ved lejligheden sammen med al vores bagage, hvorefter Ledsageren hentede mig, og så gjorde vi holdt i byen Verona på vej hen til det næste sted, mens mine forældre sørgede for at slippe af med resten af familien og mødte os på hotellet om eftermiddagen.

Fuglene var der også om morgenen for at sige farvel:

2015 Italien 8 180715 (2)

Verona viste sig at være en rigtig flot by. Der var en masse pæne, gamle bygninger at vandre rundt at kigge på, så Verona er et helt mål i sig selv. Her kunne vi godt finde på at komme igen en anden gang.

Ægte italiensk pizza:

2015 Italien 8 180715 (39)

Det er kun rekvisitter til teatret, men de ser vældig autentiske ud alligevel:

2015 Italien 8 180715 (7)

Vores næste hotel hed Hotel Relais Monaco og var et virkelig luksushotel – ikke mindst da der var både god internetforbindelse og AIRCONDITION! på værelset! Værelserne var store, og stedet lignede en dyr herregård. Det eneste minus var at der ikke rigtig var noget område at gå tur i, og det var heller ikke bare lige til at køre til og fra hotellet. Der løb en lille grusvej derned mellem vinrankerne, så hotellet lå lidt tilbagetrukket fra den travle vej, men det krævede italiensk tålmodighed (det vil sige ‘ingen’) at komme ud på vejen i myldretiden ellers kunne man holde der i lang tid. Hvis der havde været et godt område at tage en aftenslendretur på, ville hotellet have været helt perfekt.

2015 Italien 8 180715 (57)

Mine forældre havde købt et lidt andet ophold end vores, hvor der også var frugtkurv og champagne inkluderet i velkomstgave. Jeg hamstrede lidt og hjalp med at spise jordbærrene, der jo ikke kunne holde særlig længe.

2015 Italien 8 180715 (59)

Værelset:

Lidt billeder af hotellets indvendige sider:

Mine forældre har efterhånden besøgt hotellet mange gange, så de ved hvor gode (eller knapt så gode) restauranten er til at håndtere affodring af hotellets gæster, når der samtidig er fest på hotellet, og da der var fuldstændig proppet af biler ved vores ankomst grundet et bryllup, valgte vi at spise på værelset i stedet. Der lå indkøbsmuligheder ikke så langt fra hotellet, hvor vi købte diverse færdiglavede småretter, og så blev der hurtigt sammensat et festmåltid at afslutte dagen med.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.