Det hele sejler

Dansk

2015 Italien 10 200715 (92)

Fra det sidste hotel i Italien var der ikke særlig langt til Venedig, så dér blev vi naturligvis nødt til at tage hen. Mine forældre har efterhånden været der mange gange, og jeg har også været der i min barndom, men Ledsageren havde aldrig besøgt stedet – og det skal man jo, siger de. Det er også en sjov og spændende by at besøge, men pyha hvor der lugter! Skraldeposerne bliver hængt ud på dørhåndtagene, og så håber jeg, at der på et eller andet tidspunkt kommer nogen og samler det ind, men det var godt nok ikke den bedste dunst, der mødte os, da vi skubbede os vej ned af de smalle stræder og gader.

Man behøver egentlig ikke LAVE så meget i Venedig, for byen er underholdende nok i sig selv, så jeg fik taget rigtig mange billeder bare på denne ene dagsudflugt, og det krævede en hård hånd at korte listen af billeder til dette indlæg langt nok ned til ikke at overvælde læsernes computerskærme.

Jeg kan dog måske lige, for en god ordens skyld, starte med et par billeder af morgenmaden, hvor jeg fik cornflakes/mysli med mælk, kokosyoghurt og – nå ja, croissant og kage det skal man jo også spise én gang om dagen.

Der er mange broer i Venedig, og en af dem var spærret af en stor fugl, der godt nok ikke mente, at broerne var lavet for vores skyld, så det måtte da bestemt være os, der skulle gå udenom.

2015 Italien 10 200715 (6)

Når man skal hurtigt frem og tilbage i Venedig, så er det nemmeste nok at vælge et flydende transportmiddel, og det gælder ikke kun for taxaer men også for politi og ambulance.

2015 Italien 10 200715 (61)

2015 Italien 10 200715 (83)

2015 Italien 10 200715 (93)

Vi besøgte et glaspusterværksted, hvilket jeg også altid synes er spændende, hvor de meget ihærdigt forsøgte at få os til at købe deres meget dyre varer for en meget lidt billigere pris, hvis vi til gengæld betalte kontant. Det hele var nu dyrt selv med rabat, så vi falder ikke for deres salgstricks.

Billeder fra Venedig:

Vi var ikke ude at sejle i gondol, men vi tog da bådbussen fra det ene stoppested til det næste. På den ene tur fik vi den gode plads ude bagved med brisen og udsigten, hvor min far og jeg fotograferede hinanden.

2015 Italien 10 200715 (52)

Efter at vi havde set hvad vi ville, sejlede vi tilbage til parkeringshuset, hvor bilen var parkeret (jeg ved ikke om det er hele Italien, men i hvert fald i Venedig skal man lade nøglerne sidde i bilen, når man parkerer indenfor, hvilket jeg bestemt ikke har tiltro til! Man skal i hvert fald ikke medbringe noget af værdi!). Vi købte en is fra en af butikkerne i nærheden, hvor jeg blandt andet fik med pannacotta is (jeg har lige glemt, hvad den anden kugle var).

2015 Italien 10 200715 (97)

Aftensmaden indtog vi på hotelværelset, hvor mine forældre havde købt færdigstegt kylling fra indkøbscenteret samt kartofler (der viste sig at være meget tørre) og lidt ande lækkerier (blandt andet en god svampe-“mousse”), hvorefter man kunne runde sulten af med oste og småkager.