År 1 – Cupcakebryllup

Dansk

2014 Bryllupsroser 090514 (7)

I søndags havde Ledsageren og jeg 1 års bryllupsdag. Sidste år – inden brylluppet – lavede jeg en liste over bryllupsdage, da jeg som kageentusiasist syntes det var sjovere end papirbryllup og hvad man nu ellers har. Første år var derfor dedikeret til cupcakes, og næste år bliver det jordbærbryllup.

Festlighederne smugstartede dog fredag, hvor Ledsageren overraskede mig med en flot buket roser. Det ville have været lidt sværere at overraske mig med dem om søndagen, hvor jeg jo ville lægge mærke til at han smuttede ned til blomsterhandleren, så jeg synes det var fint at starte weekenden med manér.

Søndag morgen gav vi hinanden gaver – ikke noget stort, og min gave til ham er stadig hemmelig. Han ønskede sig en udflugt af en art, så det får han i næste måned. Det eneste jeg har oplyst ham om er ønsket påklædning (fornuftige sko og tøj der passer til vejret) samt tidspunkt (15. juni). Resten får han at vide, når vi er der. Jeg er spændt på hvad han siger til det. Jeg fik nogle hjemmelavede gavekort til blandt andet isbesøg og biograftur, så nu må jeg se hvilken film jeg har lyst til. Det må jo gerne være noget jeg normalt ikke kan få ham med til at se for at få fuld valuta for pengene.

2014 Bryllupsgave 110514

Herefter spiste vi brunch på Restaurant Nordatlanten nede ved havneorådet. Restauranten ligger rigtig fint, indretningen er flot og moderne, og maden er god. Vejret var måske ikke det bedste, men det er svært at ændre ved. Det regnede en del mens vi sad og spiste, men det lykkedes os at komme frem og tilbage uden at blive alt for våde.

Efter hvad der efterhånden var blevet til frokost tog vi i zoologisk have for at gå tur. Vi har begge årskort, så der skal jo også nogle besøg til for at tjene pengene ind igen. Det er meget rart at vi ikke behøver stresse over hvis der er noget vi ikke får set, for vi kan altid komme igen en anden gang. Selvom det var anden gang i år vi var der, så gik der alligevel nogle timer før vi var færdige, og det var ikke sådan at vi nærstuderede det hele. Vejret holdt sig også forbavsende godt. Det værste vi oplevede var lidt smådryp, ellers var der ikke noget, så det var meget belejligt.

Denne gang besøgte vi også bondegårdsafdelingen, hvor der var bittesmå heste. Når ponyer får føl, så er de altså ikke særlig store! Der var også minimarsvin, og så rendte der en rød kat rundt i parken, som om den ejede det hele. Jeg ved ikke om den troede at den var en tiger. Den ville nu gerne snakkes med. Vi så en skildpadde, der forsøgte at gå henover en madskål, som så væltede ned over den, og det tog lidt tid før den huskede hvordan den kom fri igen. Hos pingvinerne havde de nye unger efterhånden mistet alt deres pels, og så så vi piratfisk, der blev fodret med fisk på en krog. De har faktisk meget glitrende skæl, hvilket så flot ud, men man skal nok holde et vågent øje med dem alligevel.

Efter vores udflugt tog vi hjem, hvor der blev dømt total afslapning. Vi var stadig meget mætte efter vores brunch. Jeg synes ellers ikke at jeg spiste  meget, men det mente min mave åbenbart at jeg havde. Da vi nærmede os aftensmadstid var der dog alligevel plads til lidt igen, og her fik vi endnu en af vore livretter: sushi. Det blev til rigtig udmærket sushi fra Bar’Sushi, og da vi stadig ikke havde nedkæmpet al mætheden fra tidligere, så holdt sushien sig i live i noget længere tid end sushi normalt gør hjemme hos os.

Om aftenen mørklagde vi stuen, tændte stearinlys og holdt filmaften, hvilket også var meget hyggeligt. Desserten bestod af godter til filmen og lidt is, hvis man havde lyst.

I anledning af at det første år var cupcakebryllup, så bagte jeg mandag cupcakes som Ledsageren kunne tage med på arbejde. Jeg tog udgangspunkt i en almindelig vanillemuffin, og så kom jeg nogle store skefulde hjemmelavet jordbær/ribs-syltetøj i inden bagning. Efter bagning udhulede jeg mine muffins og fyldte dem med frisk jordbær og hvid chokoladecreme – som selvfølgelig skilte, da de to blev blandet, men sådan går det nogle gange. Jeg brugte en af mine silikoneforme til at lave små hjerter i af hvid chokolade, og inden jeg hældte chokoladen i, så penslede jeg med lidt rød farve. Slutresultatet blev ikke helt som jeg havde håbet på, men det var OK. Toppen af mine muffins blev dækket af hvid chokolade og pyntet med et chokoladehjerte og lidt lyserødt krymmel, da jeg syntes der manglede lidt mere end det. Det jeg smagte i går smagte udmærket, så jeg håber at det endelige resultat er spiseligt. Og ellers så har Ledsageren kollegaer, der vil spise næsten hvad som helst i kageform.

I dag har jeg så hygget mig med en photoshoot, hvor jeg tog bryllupsbilleder af det lille plastikbrudepar, vi fik af mine forældre sidste år i forbindelse med brylluppet, samt en cupcake. Vi får se om de tre bliver lykkelige sammen.