Juletræet med sin pynt

Dansk

2013 Besøg 071213 (4)

I lørdags var mine forældre forbi til lidt gløgg og æbleskiver. Det var første gang i år at vi fik spist æbleskiver, og måske også sidste gang. Mon ikke Ledsageren får nogle igen på arbejdet til noget juletamtam, men jeg ved ikke om lejligheden byder sig igen for mit vedkommende. Jeg synes til gengæld også at jeg tog flittigt fra, så jeg kan ikke helt påstå at jeg lider nød. Æbleskiver smager sikkert også til dels så godt, fordi det er en spise som vi egentlig kun får i december, og så bliver de jo noget særligt.

2013 Besøg 071213 (1)

Udover æbleskiver satte vi også lidt småkager og julekonfekt frem, og jeg fik taget mit nye stil i brug. Der kom lys i fyrfadsstagerne, konfekt i konfektskålene og småkager på etagefadet.

2013 Besøg 071213 (2)

I anledning af at det lige havde været min fødselsdag havde mine forældre taget lidt gaver med. De gav lidt lækker Konnerup chokolade, flot juledekoreret, samt penge til en rumdeler fra IKEA, som vi skal have købt i det nye år, når vi får malet færdig i kælderen. Jeg er meget spændt på at se kælderen, når vi er helt færdige med den. Vi vil jo gerne gøre den “hyggelig”, så det er jeg spændt på at se om det lykkes. Det er en ganske udmærket kælder, men det er stadig en kælder.

Jeg fik også lidt penge af mine bedsteforældre, som jeg ikke ved endnu hvad skal gå til, men jeg ser nok efter jul hvad der fortsat står på ønskelisten, og så var der også en kogebog fra min onkel og tante, som jeg skal have kigget nærmere på snart.

2013 Besøg 071213 (5)

I lørdags fik vi også købt årets juletræ. Jeg syntes jo at nu hvor vi skulle have gæster, så skulle vi også have træet klar, så jeg nåede lige at få det pyntet færdig inden gæsterne kom. Det er ingen hemmelighed at jeg samler på Georg Jensen og Rosendahl julepynt, og jeg har efterhånden en god samling. Grundet det lille juletræ i år har jeg brugt det meste af min pynt andetsteds i huset, men det blev nu alligevel et Georg Jensen træ, for meget af pynten består af de små Georg Jensen ting, som Inspiration sætter på pakkerne, når man køber julegaver hos dem. Jeg har forbavsende mange efterhånden!

2013 Juletræ 091213 (5)

Bjørnen der ses på ovenstående billede er sidste uges adventsgave fra mine forældre. Ledsageren og jeg fik en hver, og de pynter også på træet. Jeg har nogle lidt mindre bamser fra samme mærke, så jeg tror julebjørnene føler sig hjemme, også selvom de ingen arme har.

2013 Juletræ 091213 (4)

Kattene er også vældig begejstrede for juletræet. Det er jo herligt at få sine grøntsager serveret på den måde. Oliver kravlede ind under træet og tog godt for sig af retterne – næsten skjult under grenene.

2013 Juletræ 091213 (6)

Her holder de begge skarpt øje med det:

2013 Juletræ 091213 (11)

Og her et snigbillede af Ledsageren:

2013 Juletræ 091213 (9)

Tænk at juleaften kun er to uger væk nu! Vi har styr på de fleste af julegaverne, og jeg mangler (desværre) heller ikke så mange af julegodterne længere. Jeg tænker dog at jeg måske skal bage julekløben i weekenden, og så skal jeg lave havregrynskugler i næste uge. I går fik jeg også lige købt cirka 4 kilo flæskesteg, så det skal vi måske have i weekenden også. Ak ja, tiden går stærkt lige pludselig.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.