Og så var der det med vielsen

Dansk

2012 Koldinghus 091212 (15)

Vi har længe haft et vielsessted i tankerne. Vi undersøgte forskellige muligheder, men vi endte med at vælge Koldinghus, som overraskende nok ligger i Kolding. Jeg var lidt svær at overtale, da det koster 2500 kr. at leje et af deres lokaler – og dét synes jeg jo er mange penge. Men okay, det var i sidste ende det bedste bud, og nu har jeg efterhånden affundet mig med det og er glad for stedet. Jeg er sikker på, at det nok skal blive godt.

Stedet er booket ind, og jeg har kommunikeret frem og tilbage med en medarbejder, og det meste er efterhånden på plads. Der er kun nogle smådetaljer, som vi tager når vi kommer tættere på dagen.

2012 Koldinghus 091212 (3)

Den 9. december var vi på besøg ved Koldinghus. Stedet er jo sådan set et museum, og i forbindelse med julen havde de arrangeret et julemarked. Der er jo alligevel et stykke vej til Kolding, så jeg syntes måske at det var fjollet at køre så langt for et 10 minutters kig, så jeg tænkte at vi ville kombinere det med julemarkedet. Vores egentlige intention var at se kapellet (som er det lokale, vi lejer) samt udsøge mulige steder at blive fotograferet efterfølgende. Der var naturligvis mange mennesker, og kapellet var lavet midlertidigt om til skobutik, men jeg synes alligevel, at vi fik dannet os nogle nyttige tanker om de forskellige rum. Der er mange flotte steder at blive fotograferet (også udenfor).

2012 Koldinghus 091212 (38)

Vi kom også gratis ind! Det er åbenbart en service de yder kommende brudepar. Det synes jeg nu også er okay, når man tager prisen i betragtning. Jo flere mennesker der deltager i vielsen jo billigere, men 2500 kr. er altså en høj kuvertpris for os fem mennesker!

2012 Koldinghus 091212 (26)

Vi har også arrangeret os hos en giftefoged. Vi har ikke mødt hende endnu, men hun lyder meget flink. Hun var lidt længe om at svare tilbage på min efterspørgsmål om hvorvidt hun ville kunne foretage vor vielse, men det var så fordi hun lige skulle bruge noget tid til at rykke rundt i sin kalender, så der var plads til os, og det synes jeg jo er et godt tegn. Hun vil gerne møde os før vielsen, så vi har aftalt at kontakte hende i det nye år og finde en tid et par måneder før. Det er temmelig spændende, da jeg aldrig har haft grund til at tale med en giftefoged før!

2012 Koldinghus 091212 (11)

2012 Koldinghus 091212 (37)

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.